Universal studios

Igar akte vi upp till Universal studios
los angeles har riktigt daliga bussforbindelser sa resorna ar alltid ett aventyr
men vi kom fram, det var riktigt fint vadert och inte for mycket folk.
fyyyy fasen vad cooolt det var!!
allting ar sa extremt och amerikanskt
.
.
det forsta vi gjorde var att aka en rundtur bland inspelningscener
bl.a dar hajen spelades in, wisteria lane fran desperate housewives osv.
och i den turen fick vi ocksa aka genom en 3d-grotta
dar det kandes pa riktigt som vi var mitt i djungeln med king kong
efter king kong kollade vi en 4d-film med shrek.
stolarna skakade, det skvatte vatten nar han nos
men det haftigaste av allt var simpsonssimulatorn,
det var ett sjuuukt stort rum och sda va hlea vaggarna och taket skarmen sa det kandes som man akte berg och dalbana pa riktigt,
kraschade i marken flog genom nojesfaltet osv.
saaaa sjukt sjukt coolt.
dar fanns massor, jurassic park, berg och dalbana genom mummy osv.
allting var sa sjukt extremt och detaljerat och kandes sa verkligt.
.
.
pa kvallen var vi helt slut av alla intryck och galna upplevelser
sa vi chillade pa dannys under hotellet med mat och livemusik.
( efter aterigen en galen hemresa, vilse i koreatown och forfoljda av tva gangstas)
alla har ar saaa sjukt trevliga och hjalpsamma nar vi gar vilse,
och los angeles ar en underbar stad verkligen
precis lika haftigt som jag hade forvantat mig!!
.
.
idag tog vi en chilldag, promenerade langs venice beach
handlade kvallsmat till resten av veckan, gick i smabutiker och hittade mycket fina smycken.
mysig dag!
ah det ar sa hetsigt och skriva blogg, nu gar tiden snart ut. maste slanga upp lite fler bilder.
synd jag inte hinner lagga upp alla jag vill!
utanfor universal studios
wisteria lane
shrekkarlek
simpsons, homer ville inte slappa taget
Krustyland och dar inne var
varldens haftigaste simulatorupplevelse

Venice beach pa kvallen
imorgon ska vi till hollywood igen, sa jag tankte lagga upp bilder fran bada dagarna dar samlat nasta gang jag far tillgang till en dator
big love fran L.a!

Kommentarer
Postat av: Marie

Lost i Koreatown och förföljda av gangsters...inte riktigt vad ett mammahjärta uppskattar - men huvudsaken att allt går bra och att ni är rädda om er! :)) Finfina bilder - vi passar på att resa med er - känns lite som att vi också varit med på ett hörn - här rullar allt på som vanligt -kan kanske kännas lite extra bra för er att det snöat här idag igen.... Kramar

2011-01-31 @ 19:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0