Framtiden


Det blir mycket tid till att tänka när man jobbar på autoliv, och på senaste tiden har det varit en jäkla massa funderande på vad jag vill göra med mitt liv. Vad jag vill plugga, vart jag vill plugga, när jag vill plugga, vart vill jag bo, var vill jag mer resa osvosv. Och det ger mig en jäkla ångest över att inte veta, jag vill kunna planera mitt liv iallafall litegrann!
För ett tag sen var jag säker på att jag ville flytta till London, Stockholm eller Köpenhamn i ett par månader nästa höst för att jobba. Men på senaste tiden har jag blivit sugen på att plugga, programmet jag har velat plugga de senaste två åren finns i Kalmar. Det är det Ultimata Programmet 'Reklam, grafisk design och visuell kommunikation'. Men i Kalmar? Jag vill ju till en storstad.  På senaste tiden så har jag inte varit lika säker på vad jag vill plugga, har blivit sugen på att läsa media och journalistik samtidigt som jag inte riktigt kan släppa den grafiska designen. Jag vill båda!

Sen dök en lägenhet i Stockholm upp, i andrahand , lagom hyra, bra läge, granne med mina malmötjejer!
Nu är jag typ helt hundra säker på att jag vill till stockholm,Jag villvillvill! Men ska jag plugga eller jobba? Och varför kan det inte bara finnas en grafiskdesign utbildning i stockholm? Vill jag verkligen ge upp den utbildningen för att den inte ligger där jag vill att den ska vara, vill jag ens plugga grafisk design längre eller vill jag kanske hellre bli journalist? Varför ska det vara sååå jäkla svårt att bestämma vad man ska göra med sitt liv?

 PALLAR INTE!


Kommentarer
Postat av: Cotten eye Joe

Bra Elin! tycker det låter som en riiiktigt grym ide att flytta upp till Stockholm, Den spikar vi! /Cotten eye Joe

2010-11-25 @ 00:53:09
Postat av: elin

jaaag är sjukt sugen!

2010-11-25 @ 21:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0