svenskanamn.se

Sitter på svensklektion nu, har i uppgift att kolla upp de tio vanligaste flick- respektive pojknamnen bland tvåorna på skolan och sen ta reda på vad de betyder. Vi ska redovisa imorgon men ingen orkar göra något så det ser lovande ut. Folket spelar travian eller klagar på den nya fula bilddagboken istället. Men vi har hittat en intressant sak på svenskanamn.se. Man skriver in föräldrarnas namn och det slumpas fram ett namn till deras barn. Enligt den skulle jag hetat Jaquline och Oliver skulle hetat Joel. Frans och mitt barn skulle hetat Eulalia. Men vi kom fram till att vi ska döpa dem till Matilda och William istället. Det roligaste var nog när Anna testade med sina föräldrars namn och det visade sig att hon skulle heta Åslögg och hennes bror skulle hetat Östen. Jonas testade med mig och Macke med, Det blev Finngal. Wohoo, stackars unge. Kankse ska vara lite duktigt nu, för igår var jag sämst.

Matte med Aage sen, även kallad Åge.


Pussciao:*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0