adrenalinupdate

detta ar fasen det sjukaste jag nagonsin utsatt mig for
heelt javla galet sjukt och jag vet inte allt.
bungyjump fran 134 meter bara slanga sig rakt ut i luften
jag har aldrig varit sa radd i hela mitt liv och nar jag stod ute pa den lilla plattan var jag asnara att vanda
men jag ar sa stolt nu att jag har gjort det, ni sitter vi har uppe pa berget och vantar pa bussen ner till queenstown.

det var saaaa sjukt cooolt, awesomeawesomeawesome!
waaaaaaaaaaaa
sjuuuukt!

ikvall ar det poledancing pa schemat, team sweden, de underbara irlandska tjejerna. och galningarna som far leka transor for kvallen for att de ska fa folja med.
sen blir det utgang, imorgon aker irlandskorna sa ikvallt blir det fullt os nar det ar var sista kvall tillsammans.
kiwibussganget ar amazing, jag kommer sakna dem!
men det blir dublin i host, och dessutom ska vi och halsa pa sean i birmingham.

quuenstown ar sa sjukt sjukt vacker, riktigt bra uteliv och dessutom har de varldens godaste hamburgare.
det slar allt jag nagonsin atit. fergburger! sweet as.
nae har hade jag kunnat tanka mig att bo, underbar sommarsasong och sa skidasong pa vintern. det ar grejer det.
imorgon ska vi antagligen ut och rida, kanske en sagan om ringen-tur.
med detta landskapet kommer det bli amazing.
har ar saaa himla vacker, och staden ar liten och mysig.
faan vilken resa detta ar, waaaa i love my liiiiife!!!!

har ar en jaaakla massa bilder i en jakla rora!

Har kommer bilder fran restaurangbesok i wellington, fran nationalparker,nagra av nya zeelands vackraste platser, glaciarvandringar, white waterrafting, fester, maskerad och paintball.

jag och peda vann andra priset i utkladningstavlingen och priset var en gratis poledancing-lektion i queenstown
kan bli ratt spannande!

de senaste dagarna har det varit en jakla massa fest, och vi reser med ett riktigt roligt gang pa bussen
ska bli sorgligt att lamna kiwiliv och nya zeeland om en vecka.
vi traffar intressanta personer,  far se en massa spannande platser,
smygforfestar i hostelrummen, ar radda for att bli pakomna av den 8oariga hostelagaren som hade kameror overallt, vi har badat nattabad i en sjo och vagen dit genom regnskogen var upplyst av glowworms. riktigt vackert! utkladningen var galen, glaciarvandringen kall, paintball var laskigt men det ar inget mot det som vantar i queenstown..

alla halsar, mario ocksa!
usch vilket rorigt inlagg, denna stress alltid!

p.s jag var electricity for er som inte fattade det!.

Ett inlagg fran sydon!

Sweet as!

Har kommer ett kortisinlagg fran Westport!
Vi har nu kommit over till Sydon.
Jag ar sa himla kar i nya zeeland, det maste vara typ det vackraste landet i varlden.
Naturen ar amazing och alla stader ar sa fina och rena, och inget ar forstort nagonstans.
aahhh dessa tre veckor kommer inte vara tillrackligt har, maste aka tillbaka hit igen!

I mandags nar vi akte fran taupo korde vi inom en nationalpark dar vi picknickade pa flee's gourmetmat.
Dagens mal var River Valley.
Gudars vad mysigt dar var, vi bodde pa ett litet hostel alla langs ner i dalen, dar var sa himla fint.
Tisdagens aktivitet i River Valley var White water rafting.
team sweden satte sig i en gummibat och for ner fpor forsar, droppar och tog oss mellan stenar.
sjuuukt coolt! Dock var det lite laskigt nar en annan bat kapejsade och tre tjejer klamrade sig fast fran en sten mitt i den vildaste forsen,
dar kommer typ 9 ton vatten i sekunden. helt sjukt! Men team sweden bytte namn till Rescueteam sweden, fick paddla upp mot forsen, var bat valte nastan av allt vatten som forsade in i den, men tjejerna lyckades ta sig ner i baten och allt gick baaara fint! Vi har lyckats fa sa sjukt bra guider pa alla stallen som verkligen gor vara upplevelser till det basta!

Pa tisdagskvallen anlande vi Till Nz huvudstad Wellington, vi kom dit vid sju och skulle aka sju dagen efter.
sa vi tjejer och gustav och fredrik gick ut och unnade oss ett restaurangbesok. MUMS pa lyxmat.\
Efter wellinton tog vi farjan over till sydon och bussen vidare till Nelson.
Dar chillade vi vid floden pa eftermiddag, supermysig liten stad och hostlet var riktigt fint!
Det blev nagra ol pa hostlet pa kvallen, vi aker verkligen med ett crazy gang.
Att det ar irlandare och engelsman forklarar en hel del, iaf pa dricka fronten.
kvallen slutade med att tantan i baren blev wasted, korde sneakydansen och vi drog ut en svang i stan.
Vi har nu gjort vart forst besok pa en riktig strippklubb haha,. det var sjukt och vi stannade inte sarskilt lange!

Idag har vi akt fran nelson till  westport, badade i lake nelson pa vagen som ligger mitt bland alla bergen, otroligt fint!
hela vagen hit var vacker, nu har vi lagat lite ordentligare mat for en gangs skull, spelat lite kort och senare blir det val att dra in till the local pub for lite dricka. Ikvall blir det cola!

haha jag har massa underbara bilder att lagga upp, men tiden racker inte till.
Puss och kraaam fran team sweden!

SKYDIVE!!!

I lordags gjorde jag den haftigaste grejen jag har gjort i hela mitt liv!!!
Jag hoppade ut fran ett plan 15 000 feet (ca 5km) upp i luften. det var en minuts fritt fall innan fallskarmen vecklades ut. Nar den val var ute sa fick jag testa styra och trixa med den!
Det gar inte att beskriva kanslan som man har nar man faller dar i luften, det kanns som man flyger!
helt jaaakla fucking awesome och obeskrivligt var det! sjuktsjuktsjukt!
Adrenalinkicken var enorm och jag studsade omkring resten av kvallen!

Pa formiddagen innan sa hade vi firat ner oss 40 meter rakt ner i undergjorden dar vi fick aka linbanor, klattra uppfor underjordiska vattenfall flyta runt i helt morka grottor och se alla vackra glowworms sdom sag ut som stjarnor i taket/ det var en helt grym upplevelse!! Sa lordagen kommer vara helt oforglomlig.
Efter allt adrenalin denna dag vart det tvunget att firas sa det blev utgang har i Taupo dar vi ar nu!
vi borjade med forfest hos de andra svenska tjejerna, typ 11 pers trangde ihop sig i pa den lilla golv ytan i deras rum, sen gick vi vidare ner till elements dar vi dansade av oss alla energi, tva utestallen senare och nar vi kampat i en halvtimme for att lara oss lite maoridans blev vi bjudna pa nattamat av "chicken chicken chicken cheese". vid 4 tiden gick vi upp till hostlet dar nagra riktigt fulla killar spang omkring i korridoren, vi bad aven dem att dansa lite maoridans for oss haha men det gick inget vidare. dock har vi bestamt oss for att lara oss denna dans innan vi lamnar nya zeeland!

Vi har rest runt till nagra olika stallen den senaste veckan, pa de flesta stallen stannar vi bara en natt men har i taupo har vi stannat tva. riktigt skont att kunna chilla pa stranden igar, har vid nya zeelands storsta sjo, eftersom lordagen var sa intensiv! De andra dagarna har vi akt ratt mycket buss , kollat pa gejsrar ( som forovorigt luktade ruttet agg) vi var pa hot waterbeach dar man kunde grava fram hot tubs pa stranden eftersom dar var heta kallor under. sjukt att det var sa varmt att man brande sig! vi har bott pa nagra riktigt mysiga hostel dar vi gar fatt lagad mat och kunnat chilla med de andra fran bussen pa kvallarna! I fredags nar vi var i whaitanga sa gick vi ner till den lokala puben pa kvallen, det var en riktigt liten by men dar var anda riktigt trevligt, nya zeelandare ar ett riktigt trevligt folk och nagra av killarna vi traffade dar dok aven upp och festade med oss har i taupo i lordagskvall.

Idag ar det alla hjartans dag har, hoppas ni far en mysig dag dar hemma.
Och imorgon den femtonde fyller varldens basta pappa ar! GRATTIS PAPPSEN!

Det ar sa svart att skriva i bloggen, det hander sa mycket hela tiden sa man pa kvallen har man redan glomt vad man gjorde pa forrmiddagen. Dessutom ar det nastna omojligt att beskriva allting, for detta ar verkligen en dromresa. Jag reser med fyra riktigt goa tjejer, vi har traffat sa mycket trevligt folk och gjort sa mycket roliga grejer. Det ar svart att beskriva kanslorna och aventyren for det ar overvaldigande,
 vi har det bast helt enkelt! Vi hors snaaart igen! Puss och Kram!

bilderna fran skydive och grottaventyr ar pa de andras kameror sa forhoppninsgvis kan jag lagga upp dem en annan dag!
nu maste jag springa ut till bussen...

Nya Zeeland

Woo!!
hallu fran Nya Zeeland
Vi kom hit i lordagsmorse lokal tid,
flygresan gick bra forutom att jag fick sitta mellan tva stora man och inte kunde sova overhuvudtaget.
Nar vi kom hit till auckland sa letade vi forst upp ett hostel, kakade lunch och satt en svang i solen.
Eftersom jag hade varit vaken 36 h i rad sa dackade jag hela eftermiddagen pa rummet.

Var andra dag i Auckland var det meningen att vi skulle chilla pa stranden
men nar vi kom till busshallplatsen sa var dar bussar till nagonslags festival 'waitangaiday', sa vi hoppade pa dar istallet.
Pa festivalen var dar massa olika artister som upptradde "native noice" mest reggaeaktigt. matstand och annat smatt och gott. dessutom la det precis vid havet sa vi fick nagra timmar pa stranden med. Riktigt mysig dag!!

Igar akte vi upp med Kiwi Experience till Paihia som ligger norr om Auckland i Bay of Islands. Direkt nar vi kom fram sa akte vi ut pa en battur for att simma med delfiner. Tyvarr hade delfingruppen vi hittade bebisar med sig och da far man inte simma med dem. Men vi fick lagga oss pa mage langst fram pa baten och nar delfinerna simmade under baten sa var det bara en halv meter i fran oss. Saaa sjukt fina var dem, och det var riktigt haftigt att fa komma sa nara dem! Dessutom sa fick vi se mycket fint under var battrip. Bay of islands var underbart vackert!

Pa kvallen sa var det grillning pa hostlet dar vi bodde, det var nog den basta maten pa hela resan ansalange!
Eftermaten var dar party, sjukt mumsiga cocktails till backpackerpris. De hade en bar inomhus med sand pa golvet sa nar vi dansade kandes det som att dansa pa stranden!
Idag sa akte vi farjan over till Russel, sot liten stad. Vi tillbringade dagen vid havet, mest i skuggan eftersom vi ar ratt branda allihopa trots att vi oser pa solskydd. Har har varit riktigt soligt och varmt dessa dagarna!

Vid tre var det dags att hoppa pa bussen hem fran paradisbukten och nu ar vi tillbaka i Auckland.
Vi stannar bara har tills imorgonbitti da var langa kiwitur borjar.
Vi kommer aka med kiwi anda tills vi lamnar N Z, och alla som vi traffat som akt med dem sager att det ar sjukt kul saa jag ar riktigt taggad. Vart schema kommer bli valdigt intensivt och pa de flesta stallen kommer vi bara stanna en natt, nagra stallen tva natter och i Queenstown blir det nog tre eller fyra.

Nya zeeland ar sa himla vackert, det ar en blandning mellan exotiskt och skandinaviskt i naturen
och ansalange har vi bara haft bra vader. dessa tre veckorna kommer bli underbara!!

Bilderna gor inte naturen riktigt rattvisa, for fargerna blev inte lika klara och fina som i verkligheten!

Festivalen utanfor auckland

Paihia Harbour

Russel

delfinturen

delfinturen, laser man i mina gamla 'vannerbocker'
star det att jag vill bli delfinskotare.
detta ar nara en barndomsdrom som blivit uppfylld.

sa vackra!

pa en av alla de 144 oarna

happy life

living the dream, som fan!

russel

Malibubeach and downtown

Igar akte vi till Malibubeach, vi gick lite lost som vanligt
gick genom pelikanland innan vi hittade till ratt place.
Beachen var inte sarskilt crowded men det var kul att fa se den kanda stranden
pa vagen hem hoppade vi av i santa monica och gick langs standpromenaden hem till venice beach
dar ar sa mysig stamning bland alla marknadstand
och sa himla fint, hela L.A ar fint, jag tycker verkligen om denna staden och alla trevliga manniskor.
Bilder fran gardagen kommer nedan

Idag har varit var sista heldag har och den tillbringade vi i downtown, the fashion district
SJUKT BRA SHOPPING!!
vi forsakte halla hart i pengarna men jag lyckades shoppa

2 klanningar
2 tunikor
1 keps
1 par skor
3 nagellack
1 lappstift

och det basta var att det var sjukt mycket battre priser an i Sverige
och sa mycket fint, jag kunde shoppat typ allt!

Imorgon ska vi bara hanga pa stranden har i Venice tills det ar dags att ta sig till flygplatsen
vi aker vid nio tiden imorgonkvall och kommer fram lordagmorgon
sjukt att ett helt dygn bara forsvinner pga tidskillnaden.

Nasta gang vi hors sa ar vi p[ Nya Zealand
PUSS!

ikvall at vi pa dannys som avslutning, god pizza och livemusik till.
vi fick detta gulliga hjarta fran nagra mysko typer i baren
till dessert blev det mojitoo.

Rodeo Drive & Santa Monica Pier

Iforrgar akte vi in till hollywood, men vi kande oss ratt fardiga dar
sa vi tog en snabbtitt pa L. A ink
elin var sugen pa att gora en tatuering men bestamde sig tillsist for att hoppa

istallet tog vi bussen till beverly hills och Rodeo drive
dar gick vi och dregglade i butiker som Gucci,  Dolce Gabbana, Jimmy Choo, Lanvin och Hugo Boss
dock blev vi glada nar vi hittade victoria's secret pa gatan bredvid.
dar shoppade vi loss!

Pa vagen hem hoppade vid av I Santa Monica
precis lagom till solnedgangen, saa sjuukt fint!
Vi tog en promenad pa piren, kopte vykort och lekte med papegojorna.
BEAUTIFUL

Los Angeles Beverly Hills

Rodeo Drive

Happy shopaholics

My med papegojorna

Santa Monica Pier sunset

Min bikini fran Victoria's Secrets
hittade verkligen min dromfarg, nu maste jag bara bli lite brun forst
(dock har jag ju kopt tva bikinsar till innan)