Tjeckien -08

För er som är intresserade tänkte jag berätta lite om min vecka i Tjeckien. Där var hur många härliga stunder som helst och jag kommer säkert glömma häften här. Tyvärr började inte resan så bra eftersom mamma lyckades få ryggskott när hon lyfte Olivers hockeygrejer på morgon. Hon hade jätteont hela nedresan, och gick som en riktigt kärring. Som tur var, var det inget långvarit och hon kunde upp och gå i Prag dagen efter. Mycket tack vare njurbältet hon fick låna av Susanne och en jävla massa piller. När vi kört genom halva tyskland så började det snöa och efter ett tag var det helt vitt överallt, men när vi körde in över Tjeckiska gränsen var det snöfritt. Många av städerna vi körde igenom så hemska ut med förfallna hus utan rutor osv. Men inne i Prag var det riktigt fint och hela helgen spenderades där med shopping och sightseeing. På måndagen åkter vi vidare till Teplice och Most, där Easter Hockey cup spelades. Det var många spännade matcher och jag som lever mig så mycket in i det, höll ju på att få värsta nervsammanbrotten emellanåt. Killarna spelade bra de flesta matcherna och var värda fler segrar än vad det blev . De slutade 8 i cupen av 11 lag. Hela veckan var bra tack vare alla goa människor som var med. Team 94 är helt underbara, fan vad man kan garva åt dem och deras föräldrar är med härliga. Sist men inte minst Mamma och Alice. <3 Tack för en bra vecka.

Veckans citat.

-Denna resan med er har varit det roligaste sen svärmor klämde tuttarna i mangelen. - Busschauffören
-
Öhhe, kolla backslicket. -Alice

Veckans mat.
-
Så här mkt köttgryta och soppa har jag aldrig ätit i hela mitt liv, jag slipper helst det ett tag nu.

Veckans klubb.
-
Gula hattenklubben. Varje kväll delades fem gula hattar ut till de som hade gjort ngt bra under dagen. Eller de som hade tabbat sig, tabbarna var så klart roligast. Vad jag och Alice fick hatt för ska vi og inte ens nämna.

Veckans shopping.
- 2 jackor, ett par skor, en väska, solbrillor, plånbok, halsband, ögonskugga, nagellack, bh+trosa, godis.

Veckans place.
-
Förutom ishallen där det lätt spenderades mest tid, så får bowlingbaren och gula marknaden bli veckans place.

Veckans tjecker.
-
Lätt personalen i matsalen på det sista hotellet. En var jättelik kocken i rottatuille, en var värsta surkärringen och smällde igen dörren i ansiktet på oss. En var lång och läskig och en såg mest efterbliven och gay ut. Men ja, de
gav oss en hel del skratt iaf, och en jävla massa köttgryta.

Veckans grädde.
- Var när jag fick hämnas på Reimer efter en hel veckas bus genom att spruta grädde i hela ansiktet på honom. Då var jag mycket nöjd.

Veckans hejarklack.
-
Vi var lätt bästa hejarklacken i cupen, och extra bra blev ni när hela tjeckiska laget Highlands kom och skrek. Lets go Schweden lets go, eller Lets go hasselholm, lets go. Hahah gulliga var dem iaf även om de bara hejade på oss för att de själva skulle placera sig bättre.


image33


Segergesten!


Fler bilder från veckan kommer upp på bilddagboken när jag nu orkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0