Nya Zeeland

Woo!!
hallu fran Nya Zeeland
Vi kom hit i lordagsmorse lokal tid,
flygresan gick bra forutom att jag fick sitta mellan tva stora man och inte kunde sova overhuvudtaget.
Nar vi kom hit till auckland sa letade vi forst upp ett hostel, kakade lunch och satt en svang i solen.
Eftersom jag hade varit vaken 36 h i rad sa dackade jag hela eftermiddagen pa rummet.

Var andra dag i Auckland var det meningen att vi skulle chilla pa stranden
men nar vi kom till busshallplatsen sa var dar bussar till nagonslags festival 'waitangaiday', sa vi hoppade pa dar istallet.
Pa festivalen var dar massa olika artister som upptradde "native noice" mest reggaeaktigt. matstand och annat smatt och gott. dessutom la det precis vid havet sa vi fick nagra timmar pa stranden med. Riktigt mysig dag!!

Igar akte vi upp med Kiwi Experience till Paihia som ligger norr om Auckland i Bay of Islands. Direkt nar vi kom fram sa akte vi ut pa en battur for att simma med delfiner. Tyvarr hade delfingruppen vi hittade bebisar med sig och da far man inte simma med dem. Men vi fick lagga oss pa mage langst fram pa baten och nar delfinerna simmade under baten sa var det bara en halv meter i fran oss. Saaa sjukt fina var dem, och det var riktigt haftigt att fa komma sa nara dem! Dessutom sa fick vi se mycket fint under var battrip. Bay of islands var underbart vackert!

Pa kvallen sa var det grillning pa hostlet dar vi bodde, det var nog den basta maten pa hela resan ansalange!
Eftermaten var dar party, sjukt mumsiga cocktails till backpackerpris. De hade en bar inomhus med sand pa golvet sa nar vi dansade kandes det som att dansa pa stranden!
Idag sa akte vi farjan over till Russel, sot liten stad. Vi tillbringade dagen vid havet, mest i skuggan eftersom vi ar ratt branda allihopa trots att vi oser pa solskydd. Har har varit riktigt soligt och varmt dessa dagarna!

Vid tre var det dags att hoppa pa bussen hem fran paradisbukten och nu ar vi tillbaka i Auckland.
Vi stannar bara har tills imorgonbitti da var langa kiwitur borjar.
Vi kommer aka med kiwi anda tills vi lamnar N Z, och alla som vi traffat som akt med dem sager att det ar sjukt kul saa jag ar riktigt taggad. Vart schema kommer bli valdigt intensivt och pa de flesta stallen kommer vi bara stanna en natt, nagra stallen tva natter och i Queenstown blir det nog tre eller fyra.

Nya zeeland ar sa himla vackert, det ar en blandning mellan exotiskt och skandinaviskt i naturen
och ansalange har vi bara haft bra vader. dessa tre veckorna kommer bli underbara!!

Bilderna gor inte naturen riktigt rattvisa, for fargerna blev inte lika klara och fina som i verkligheten!

Festivalen utanfor auckland


Paihia Harbour


Russel


delfinturen


delfinturen, laser man i mina gamla 'vannerbocker'
star det att jag vill bli delfinskotare.
detta ar nara en barndomsdrom som blivit uppfylld.


sa vackra!


pa en av alla de 144 oarna


happy life



living the dream, som fan!


russel


russel


russel


Kommentarer
Postat av: Marie

Ser ju underbart ut!! - festivalen var väl deras nationaldag!? Här är allt väl bortsett från en stormig natt...men solen sken idag - fast ingen större värme förstås.

Puss o kram!

2011-02-08 @ 18:46:04
Postat av: Elin (MAXI)

åh, ni verkar ha det helt underbart där borta! och jag måste medge att jag är avundsjuk - speciellt med att ni var så nära delfiner. Jag ville också bli delfinskötare när jag var yngre :P

jätteroligt att du uppdaterar i bloggen, roligt att följa er resa :)



Hälsa till de jag känner och ha det fortsatt bra :D

2011-02-09 @ 23:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0