alldeles för lång uppdatering

nu närmar det sig två veckor sen jag senaste internetade
undrar hur ens internetvanor kommer att se ut när man kommer hem?
här finns för mycket annat spännande och roligt som händer så man är inte särskilt internetsugen
men hemma? Äsch, jag ska minsann se till att hässlehåla blir lite roligt i vår och sommar.

Och hjälp det har ju hänt tusen grejer sen jag skrev sist.
jag vet inte vart jag ska börja riktigt.
förförra veckan var det underbart väder, det var flera fina skiddagar med luncher i backen och stek i solen
brännan börjar ta sig och tyvärr även googlebrännan. men är man skibum ska det väl vara så.
jag, petra och grabbsen gjorde en utflykt till sonnenkopf.
Det var mumsmat i lössnön, stekande sol och winnerbäck i högtalarna.
trevligt sällskap gjorde inte denna dag sämre.

vi har partat med lite mer turrar,
några från varberg och markaryd,vi blev utslängda från första hotellförfesten. 
hotellchefen kom in, sa inget. gick tvärs igenom rummet och skruvade lite på elementen sen gick han igen, så vi trodde det var lugna puckar,men sen kom stackars erik som jobbar för lions och fick slänga ut oss.
 österrikare är så känsliga
vi fick sticka till nästa istället, där lyckade vi få stanna ända till halv ett då vi drog till funky.
 förresten visst är det kul med svenska turister, men backarna är för fasen överbefolkade = ingen rolig åkning!

vi har dessutom lekt lite turister och sett skishowen, och på alla hjärtans dag unnade vi oss ett restaurangbesök.
kalasgod mat! petra patteyo, olle och jag. mycket trevlig kväll. Listan om vad som ska hinnas med innan vi åker hem är nu skriven. det ska månhajkas, byggas hopp, picknickas, nattbadas, snögrillning osv.

i måndags var jag inte alls taggad på att åka så jag och sara stack upp till rendl, åt picknick, hittade tillslut en varsin solstol och bara stekte. Följde med henne och ludde hem, lagade lite mat och sådär.
På kvällen stack vi hem till nea och lurk och co, pyjamaspartydags. kiss på krampusar och "dumma lurk"
och sjukt roligt utekväll. bobbos var stört, alla säsongare var där. kareoke dr jones.
sen stack jag och petra till postkeller, shakade some as och flippade totalt med alla märkliga typer som alltid hänger där.

i tisdags åkte vi till landeck med patte och olle för att registrera oss, vi hittade inte dit, och när vi slutade hittade stället och var klara fick vi springa världens lopp för att hinna med tåget till innsbruck. två km på typ tio minuter
jag aldrig tagit ut mig så mycket, jag höll på att spy. men hann gjorde vi.
mötte grabbs med flickvänner i innsbruck. hade planerat att shoppa min klocka men alla affärer i innsbruck var stängda för det var ngn slags helgdag och karneval så det smällde om det. vi roade oss med det istället.
p.s tid är nu bokat till mig och sara s. spännande!

i onsdags var jag ute med killarna,  sen fann jag nea och co och följde med hem till dem för att se sverige-tyskland.
ikväll blir det hockey som förfest istället för efterfest.

livet leker verkligen här nere,
och efter en lite tröttare januarimånad har jag nu energi till tusen igen!
åkning hela dagarna och annat roligt resten av tiden på dygnet.
lite jobb och lite sömn ibland.
nästa vecka kommer skåningarna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0