Musikhjälpen

Fasen vad det snöar,
helt underbart eftersom vi planerat vallåsen i helgen (!!!!!)
ikväll ska jag på box, det var galet länge sen nu
och sen när thilde kommer hem från praktiken blire pulkaåkning med macce och co
wooopwoop - mysigt juligt

jag lyssnar på musikhjälpen på P3 hela dagarna nu och det gör mig så himla glad att det finns så mycket snälla och generösa människor som skänker pengar och ställer upp och samlar ihop pengar. Det finns så mycket skit och ibland undrar man vad fan som är fel på mänskligheten. Men när man lyssnar på musikhjälpen blir jag glad över att folk bevisar motsatsen.
Allt från företag som skänker 50 000 till en nybliven 20åring som gav bort sina födelsedagspengar. Jag blir så sjukt berörd av alla berättelser, t. ex när Ametist berättade om hennes resa till Moldavien där hon hade träffat en liten pojke på 8 år som hade blivit såld av sin egen mamma till sexhandeln. Tänk att bli såld till sexhandel av sin egen mamma. Fy jag mår så dåligt.
Nu ska jag skicka in och önska en låt och skänka lite pengar.

Årets tema är "barn är inte till salu"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0