uppsatsen om prag

då var det den utlovade uppsatsen, den kommer bli lång. Prag alltså!

Resan började med att Ralle missade tåget, som tur var hann det senare tåget i tid så han kom med tåget till berlin. Kalle var askalas redan när vi kom till Malmö och lyckades spilla ner vår kupe med öl och säga en hel del roliga saker redan innan vi var i Trelleborg. Väl ombord på båten kläcker han ur sig, "det märks att vi inte är i Norden länge, vi har ju rest aslångt" senare däckar han bland tyskarna. Macke fick yatzy och vi andra festade till det lite, nere på tåget igen fortsätter festen. "Ska vi rööga ana, ska vi rööga". Pidde välter ut whiskey och jimmie tar upp sitt tjuvgods pappersrullen, "jag fick sitta ett bra tag innan jag kom på det". Efter galet mycket skratt och en hel del skrik, sov vi tillslut en och en halv timme på tåget till jimmie konduktören först väcker oss med " Guten morgen berlin" och jimmie följer efter med "ska du ha en stänkare"

Framme i Prag visar guiden oss till Hostlet, vi hade nästan en hel våning för oss själva! Rummen var helt okej och utsikten från balkongen var niiiice. Vi började med att gå till Torget, vi lunchade trerätters för 70 svenska, sen gick vi till albert köpte moonshine och jordgubbar. Efter det back till Hostlet. Balkongen, alkohol, jordgubbar, utsikt och massor av sol. Där njöt vi maximalt av livet. Efter det blev det pizzeria, och bed lounge. Varför finns inte något liknade i närheten. Sängar att sitta i och underbart goda drinkar. Swimmingpool, gosh vad god! Mojïtobaren efter var söt, men med otrevlig personal. Efter detta gick några hem och nannade medans de andra gick och dansade en sväng.

Upp tidigt dagen efter, vi besökte gula marknaden. jag köpte en klocka som inte fungerade för 60 svenska och två par solbrillor. sofie blev mästerprutarn, från 950 till 100 tjeckiska. Ja vi prutade nog alla rätt bra hos chipparna. Efter detta besökte vi en överfull Karlsbro och sedan gick vi hem för att mötas till kvällsmat. Vi åt hamburgare och mumsiga sådana. Sen hem, fixa VIP kläder fär att sedan bege oss till Crawl. Gratis sprit i två timmar, sen blev det pubrunda med crazy engelsmän "sara raggar tjalalala" studentsånger, dans, den svenska kören och anna liggandes på torget. Efter sista puben var det femvåningtsdiskotek och dansdansdans. Jag säger bara, jääävla högklackade. De flesta gav os hemåt vid halv tre medans några stannade frivilligt och några mindre frivilligt. Tillsist var alla hemma utom två, den ena var på en spårvagn någonstans och den andra var totally lost. Så jag, sara jimmie och padde fick gå fältgrupp i prag till klockan sex på morgonen och sedan ringa polisen vid tio på morgonen. Som tur var återfanns personen och vi skällde ut henne liiiidegrann. Efter detta blev det en lurendrejerirestaurang, karlsbron, andra sidan, dricka i solen vid vattnet och sen en liten shopping tur., Albert, kvällsmat, hem förfest, galna skratt och sånger i korridoren och sen i sara, sofies och emelies rum. Där blev det genomgång av de senaste dagarna, fler skratt och ja det var galet. Vi fortsatte med om möjligt ännu godare och billigare coctails på orangebar, dock med läskiga engelsmän. Vi drog vidare, skulle blivit strippklubb men alla velade så vi splittade oss. jag och anna följde med jimmie och pidde till donken, sen hem till hostlet. vi lyckades få ner de stela männen på golvet för att spela kotte. Även denna natt försvann två personer och var borta till långt efter utcheckning dagen efter. Som tur var återfanns dem och vi avslutade vår resa med en lunch på trerättersrestaurangen igen.  Sen tog vi tåget  till Berlin.  Det var fyra mysiga underhållande timmar i tåget med gamla historier, minnen och mer eller mindre pinsamma fylleberättelser. Halva klassen råkade hoppa av på fel station, så vi fick slänga oss på tåget igen och dra upp sofie med hennes väska i släptåg. Vi kom iaf av på rätt ställe tillsist, åt massor av donken sen sov vi ända till båten. Där gick jag och anna upp en stund när det gungade som värst för vi ville inte bli dränkta ifall de blev titanic av det hela. Tåget från malmö till stan var segt och sen direkt till tottes fysiklektion. Där lkom all övertröttheten och vi flippade totally.

Nu har jag skrivit en himla massa, säkert glömt hälften. säkert skrivit så man inte fattar någonting osv, men förhoppningsvis kan iaf jag gå tillbaka hit och förstå allt. Tack som fan T3b för en oförglömlig resa. Big love