christmas eve

Jag och petra sitter på KK och har sett lite kalle anka klipp på youtube
prick klockan tre precis som det ska vara

vi startade våran julafton med en mysig frukost.
vi hade lyxat till det rejält
frallor,brieost, köttbullar, ägg och varm oboy
(jämfört med vanlig skibum frukost som består av havregrynsgröt)
öppning av julklapp i julskidstrumpan
sen var det dags för "julaftonsåket"
jag begav mig upp till grabbsen och åkte två åk med dem
det är plusgrader här så det var rätt segt att köra idag
meeeen man måååste ju faktiskt ha åkt minst ett åk på julafton.

efter vi har jobbat idag om vi nu ens gör det, lika oorganiserat som vanligt
så ska vi hem, trycka in ett långbord + tio pers i vårt lilla rum
per har fixat snapsvisor
vi har köpt svensk julmat på österrikiska råvaror
kassler som julskinka
skurna wienerkorvar som prinskorv
lite lax, ägg och "janssons"
allt går om man vill!

kommer bli asmysigt.
har inte patte och olle fixat julmusik slår jag dem sjuuukt hårt
fär det är viktigt för julkänslan
efter middagen blir det utgång för att hälsa resten av st anton Merry x-mas.

men innan folket kommer ska vi ha en liten julklappsöppningsstund
och jag ska ringa min kära familj med!
idag saknar jag julstämning, min familj och alla svenska traditioner.
men jag är sjukt glad att jag får fira jul med några av de bästa människorna i st anton.
det kommer bli en riktigt mysig och fin jul även här.

god jul
merry x-mas
Fröhliche Weihnachten


Kommentarer
Postat av: Titti

GOD JUL ELIN!!

2009-12-26 @ 12:02:39
URL: http://titts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0