Första september

Wake me up when september ends? Nej, jag klarar av det än så länge, början av hösten är helt okej. November är min hatmånad. Blöö. Men pengarna jag tjänade på inventeringen igår kommer i slutet av oktober/ början av november så jag får väl tröstshoppa lite så jag överlever. Annars får jag väl lägga mig i ide tills december börjar. Höhö.

Hade första träningen med mina tjejer idag, tyckte först det va rätt jobbigt att gå dit. Men när jag väl var där märkte jag att jag har saknat det. Och dem. Vi har fått överta manges och pontes gamla tjejer från Farstorp nu så vårt lag kommer bli kanon tills hösten! Riktigt härligt att de ska träna tre timmar i veckan nu, de kommer bli så duktiga nu när vi kan träna dem mer ordentligt.  Frågan är hur jag ska hinna med alla träningar och läxor. Fast denna veckan är det extra förjävligt eftersom jag var borta förra veckan. Tio sidor efter i matten på en vecka, jävla tempo. Synd jag är för trött för att räkna ifatt.
Sen har vi engelskan, HISTORIAN SF, svenskan, designen blablabla. Jag orkar inte!


"jag vill inte tänka framåt ,men är livrädd att fastna här" - Lars Winnerbäck


Det passar så himla bra, just dem orden. Jag orkar och vill inte tänka på vad som händer nästa år när jag har tagit studenten. Vad ska jag plugga, vart ska jag plugga osv. Det känns avlägset och oviktigt nu. Men samtidigt är jag livrädd att fastna här. Jag vill resa, jobba utomlands och uppleva massor av saker. Det handlar inte bara om att fastna i stan, utan om att fastna i vanor, i ett jobb man inte trivs med och så vidare. Men det händer ju så mycket nu, vem orkar tänka på framtiden då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0