Liten blåmes

Idag vaknade jag rätt sent, gick upp vid 12 och satte mig i köket för att äta frukost, jag var helt säker på att ingen var hemma men ändå lät det som någon var där uppe så jag tänkte att mamma kanske var ledig och ropade på henne. Men inget svar, då började jag bli lite smårädd för det är ju inte så kul om där var någon på ovanvåningen som absolut inte skulle vara där. Sen kom jag på att pappa hade berättat att det hade flugit in en liten fågel i deras sovrum för ett tag sen. Så jag ringde pappa för att ha någon att prata med när jag gick upp eftersom jag var lagom rädd ändå. När jag kom upp så var det en liten söt fågel (och inte en galen man eller ngt annat läskigt) som flög omkring helt förvirrad där uppe, in i alla rutor men stackarn kom inte ut. Så jag öppnade alla fönster jag kunde på vid gavel och försökte hålla mig undan, för den flög rundor helt galen. Tillsist hittade den ut och nu är alla fönster ordentligt stängda. Så när den väl var ute fick jag gå och torka upp fågelbajs, och bädda om i mammas och pappas sängar. För där hade det inte varit mysigt att sova vill jag lova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0