‘cause I found a happy face in the mirror today.”

Alltså att sitta i skolan just nu känns totalt jävla onödigt. Innan denna lektionen har vi haft håla i tre timmar och nu sitter vi bara här och gör saker som vi exakt lika gärna kunde gjort hemma. Typ hänger på bilddagboken, pratar om Blondinbellas bantingstips och läser andra bloggar.  Vi hann dock göra två vettiga saker på hålan, Jb körde oss hem till mig så att vi kunde tömma mitt rum på mina klasskamraters kläder sen studentfesten, och sen var jag och fikade med Sharpis, piddepadde och macke. Tummen upp.

"
To encourage child-bearing some population owners promised women slaves their freedom after they had produced fifteen children. "

Lite vettigt gör jag iallafall för jag läser igenom mina källor till arbetet, slaveri är ett ganska intressant ämne och det är mycket man läser som gör en förbannad, tänk att man gör så mot människor. Det var ju iallafall snällt av slavägarna att släppa kvinnorna fria när de hade fött femton barn (!), FEMTON barn! helt sinnessjukt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0