Helgen

Om  man skulle ta och berätta om helgen kanske, den har faktiskt varit väldigt händelserik.

Fredag. Jobb förmiddag. Hem. Göra mig iordning, käka lite osv. Ner till stan fixa present till Jessa, möta kyrre och sedan bort till kvantum för att handla kött till kvällens grillande. Hem till Jessa där det mesta folket redan var, hon hade presentöppning och jag satt och njöt av fint väder, härligt sällskap och god dricka under partytältets tak. När alla var där, så grillades det, en soffa råkade gå sönder och alla tyckte det var jätteroligt att påpeka hur tjock jag var eftersom den inte pallade min tyngd. Det var dock inte lika roligt att min fot klämdes under men ingen fattade fast jag skrek " aj min fot flytta er" typ tio gånger utan bara lugn satt kvar och käkade. Till sist fattade emil och lyckades få alla att resa på sig det tackar man förr. Efter maten var det dags för brännboll, spelet blev väl rätt oorganiserat fast Jessa försökte. Men alla hade roligt ändå och vi shotade turkisk peppar oavsett om vi var brända eller ej. Sen myste vi en stund i parken innan vi gick hem igen. Lite senare på kvällen hände en del grejer som var lite mindre kul, men på något sätt viktiga. Vi behöver inte gå in på några detaljer här men det var en hel del gråtande från minst hälten av festens gäster. Men all gråt visade också hur mycket alla brydde sig om varandra och speciellt Macke. För det var nog för hans skull de flesta grät. Jag hoppas det visade honom att alla finns där för honom när han behöver det och hur mycket vi tycker om honom. Fast de hoppas jag han visste redan innan. Jag tror det bestämdes att vi skulle prata över en fika också, aight? I slutet av kvällen när allt var utrett så fortsatte vi festen fast lite lugnare med att mysa med tända ljus och filtar i partytältet. Tack för en fin kväll.


Lördag. Fredagskvällen var som sagt tuff, vilket betydde att jag sov nästan ända fram tills jag skulle börja jobba kl 14. De sista minuterna av passet kom louise och höll mig sällskap, sen stressade vi hem till mig. Jag bytte om och gjorde mig iordning snabbt som vinden innan en snäll fader  hämtade upp Anna och skjutsade ut oss till Tormestorp. Där hade en mycket snäll Maja gjort tacos till oss. Underbart gott, vi började festa lite. Sen gick vi ner till bussen bara för att upptäcka att den skulle beställts en timme innan. Vi ringde Taxi, blev 40 kronor fattigare och sedan tog vi tåget till Kstad. Yes, jag hade glömt sommarkortet och blev ytterliggare 40 kronor fattigare. Sammanfattningen 80 spänn på en resa som kunde varit Gratis. Men kvällen var lätt värd pengarna. Vi gick en sväng, satte oss På Zeke´s. Träffade lite folk. Lyckades få jontis och hans vän köpa vin till oss. Anna drack sin orgasm. Vi blev schmittade. Dansade som fanken på 23+. Sen lyssnade jag på artmade. De är riktigt bra. Langos till nattamat och sen bussen hem. Sovasovasova.

Söndag. Jag var död när jag gick upp för att jobba kl 8. Men det var mitt sista pass så jag var rätt glad när jag satt där. Maja höll mig sällskap en sväng innan hon skulle hem. Vid halv två dök både tim och anna upp. Vi handlade massa flottiga kakor och dricka som vi skulle kränga på våran picknick. Sen gick vi bort till "vägen" och satte oss. Det var en mycket trevlig eftermiddag. När anna stack till diggilo och tim hem för att ta emot gäster så cyklade jag hem. Hade tänkt sova, men Maja hade andra planer. Grillning hos Olsson på kvällen, och så blev det. Ana var där, och Sara som är hemma från Bulgarien<3. Kvällen var trevlig ända tills jag skulle cykla hem. Fan vad det regnade. Men som knocken sa "det är svensk sommar"

Grattis till alla er som orkade läsa denna sjukt långa blogg


Kommentarer
Postat av: kyrre

jag föstår inte själv hur jag orkade läsa allt!

2008-07-07 @ 19:40:11
Postat av: favoritknocken

nu känner jag mig lite hedrad, att bli nämnd på elins blogg. nu kan jag dö lycklig ! :)

2008-07-07 @ 22:26:19
Postat av: maja

men eelin. jag var inte @ kvantum i sön. det var i LÖRDAGS <3

2008-07-08 @ 02:13:03
Postat av: maja

och i söndags. woops (a)

2008-07-08 @ 02:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0